Afyon Kocatepe Üniversitesinden Doç. Dr. Tuğçe Akyol, Türkiye’de özel gereksinimli çocukların ev ve okul ortamlarında katılım hakkına ilişkin ebeveyn görüşlerini inceleyen bir çalışma yayımladı. Araştırma, ebeveynlerin sesinden hareketle katılımı etkileyen destekleyici ve engelleyici unsurları görünür kılıyor.
Çalışma, ailelerin deneyimlerini merkeze alarak aile temelli müdahale programları için özgün bir çerçeve sunuyor; okul ve ev ortamında uygulanabilecek kapsayıcı uygulamalara yönelik somut ipuçları sağlıyor. Elde edilen bulgular, özel gereksinimli çocukların katılımını güçlendirmek için eğitim politikalarında kapsayıcılığı önceleyen adımların gerekliliğini vurguluyor.
Araştırma, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu biçimde SKA-4 (Nitelikli Eğitim) ve SKA-10 (Eşitsizliklerin Azaltılması) hedeflerine katkı sunuyor; aile-okul iş birliğine dayalı uygulamaların yaygınlaştırılmasının önemini ortaya koyuyor.

