Afyon Kocatepe Üniversitesinden Doç. Dr. Rıdvan Elmas’ın araştırmacı olarak yer aldığı çalışma, Cibuti, Etiyopya ve Kamerun’daki öğretmenlerin miras dillerin korunmasına yönelik tutumlarını ve bu tutumların sınıf içi uygulamalara nasıl yansıdığını inceliyor.
Araştırma, miras dillerin yaşatılmasında öğretmenin bireysel özelliklerinden çok; eğitim politikalarının ve ebeveyn iş birliğinin belirleyici olduğunu ortaya koyuyor. Bu yönüyle çalışma, çokdilli eğitime ve dil politikalarına yeni bir bakış açısı sunuyor.
Miras dillerin korunmasının, kültürel çeşitliliğin sürdürülmesine, kapsayıcı eğitim ortamlarının güçlenmesine ve toplumsal aidiyet duygusunun desteklenmesine katkı sağladığı vurgulanıyor. Çalışma, dilin iletişim aracı olmasıyla birlikte, kimliğin ve kültürün de hafızası olduğunu vurgularken öğretmenlerin bu hafızayı yaşatmada kilit rolde bulunduklarını anlatıyor.
10.1080/14790718.2025.2573023

