Üniversitemiz öğretim üyeleri Doç. Dr. Hacer Ulu Bilim ve Doç. Dr. Cahit Erdem yayınladıkları çalışmada, öğretmen adaylarının farklı medya unsurlarını (yazı, görsel, video vb.) anlayabilme becerisi ile medya içeriklerini çözümleme becerisi arasındaki ilişkiyi inceledi. Araştırmada ayrıca, bu iki beceri arasındaki bağı güçlendiren önemli bir unsur olarak eleştirel düşünme eğilimi ele alındı.
Çalışma sonuçları, öğretmen adaylarının çoklu medya unsurlarını anlama becerileri geliştikçe medya içeriklerini analiz etme becerilerinin de arttığını gösterdi. Ancak bu etki yalnızca doğrudan değil; aynı zamanda eleştirel düşünme sayesinde daha da güçlendi. Bireylerin eleştirel düşünme alışkanlıkları ne kadar yüksekse, medya içeriklerini anlama ve değerlendirme konusunda o kadar başarılı oldukları saptanmıştır. Bu sonuçlar, öğretmen yetiştirme süreçlerinde hem dijital medya becerilerinin hem de eleştirel düşünmenin birlikte geliştirilmesinin önemini ortaya koyuyor.
DOI: 10.1007/s10639-025-13697-0

